Regulamin sklepu internetowego

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Witaj w Naszym Sklepie Internetowym. Chcemy, abyś miał pełną świadomość zasad korzystania z Naszej Strony Internetowej, dlatego przedstawiamy Ci kilka istotnych informacji w poniższym Regulaminie Sklepu Internetowego https://levano.pl

  1. Regulamin określa wszystkie ważne kwestie dotyczące korzystania z Naszego Sklepu Internetowego. To dokument, który reguluje Twoje oraz Nasze prawa i obowiązki.
  2. Właścicielem Sklepu internetowego jest EKO-LIGHT TEAM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, ul. Główna 142, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001000227, posiadająca nr REGON: 241466051; NIP: 9492133319.
  3. Wszystkie ogłoszenia, reklamy i cenniki dotyczące Produktów prezentowanych w Naszym Sklepie Internetowym są zaproszeniem do zawarcia umowy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, nie są jednak ofertą w rozumieniu prawa.
  4. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o Prawach Konsumenta lub naruszające dobre obyczaje są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
  5. Użytkownik korzystający z Naszej Strony Internetowej oraz Sklepu Internetowego zobowiązany jest do:
  • korzystania z Serwisu i Usług w sposób niezakłócający ich prawidłowego funkcjonowania oraz w sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego i postanowieniami Regulaminu;
  • podawania informacji i danych pełnych, prawdziwych i niewprowadzających w błąd, jeżeli w związku z korzystaniem z Usług Użytkownik zadecyduje się na dostarczanie lub podawania informacji lub danych osobowych;
  • niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, treści obraźliwych, naruszających dobre obyczaje lub zawierających szkodliwe oprogramowanie;
  • poszanowania praw innych Użytkowników korzystających z Naszej Strony Internetowej oraz Sklepu Internetowego.
  1. Przypominamy, że korzystając z Naszego Sklepu Internetowego, zobowiązujesz się do dokładnego zapoznania się z naszym Regulaminem i do jego przestrzegania. Pozwoli Ci to w pełni cieszyć się zakupami u nas.
  2. Wszystkie aktualne formy komunikacji ze Sprzedawcą, w tym środki komunikacji online, wskazane są w zakładce „Kontakt” na stronie Naszego Sklepu Internetowego https://levano.pl.

II. DEFINICJE

Poniżej znajdują się definicje, które pomagają Ci zrozumieć pewne pojęcia użyte w treści Regulaminu, a które są pisane w nim z wielkiej litery: 

  1. Cena – określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego nam tytułem przeniesienia własności Produktu na Ciebie zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stanowią inaczej.
  2. Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym https://levano.pl. Klientem może być zarówno konsument, jak i przedsiębiorca.
  3. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U.2023.1610) – Kodeks cywilny.
  4. Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności.
  5. Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego dająca dostęp do dodatkowych funkcji Sklepu Internetowego. Każde Konto jest oznaczone indywidualnym loginem oraz zabezpieczone hasłem.
  6. Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego umożliwiająca złożenie Zamówienia lub dokonanie Rezerwacji i skorzystanie z powiązanych z tym funkcji.
  7. Produkt – udostępniona w Sklepie Internetowym rzecz wraz z jej częściami składowymi oznaczona ceną i będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
  8. Promocje – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, które zostały odrębnie uregulowane lub wyartykułowane i są dostępne w ramach Sklepu Internetowego (np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki).
  9. Regulamin – niniejszy dokument.
  10. Salon – salon znajdujący się w Częstochowie przy al. Wojska Polskiego 63, w którym Klient może złożyć stacjonarnie zamówienie na produkty marki Levano.
  11. Sklep Internetowy – prowadzona przez nas platforma internetowa, dostępna pod adresem https://levano.pl/sklep/, za pośrednictwem której świadczymy usługi drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2020.344). Poprzez Sklep Internetowy umożliwiamy Ci w szczególności zawieranie Umów Sprzedaży i korzystanie z innych powiązanych funkcji.
  12. Sprzedawca – EKO-LIGHT TEAM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, ul. Główna 142, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001000227, posiadająca nr REGON: 241466051; NIP: 9492133319.
  13. Treści – teksty, grafiki lub multimedia (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są dostępne w ramach Naszego Sklepu Internetowego.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawierana na odległość pomiędzy Tobą, a Sprzedawcą, na której treść składa się Zamówienie i Regulamin oraz do której odpowiednie zastosowanie mają Polityki Prywatności oraz wyrażone przez Ciebie dodatkowe zgody formalne.
  15. Ustawa o Prawach Konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz.U.2023.2759) – o prawach konsumenta.
  16. Zamówienie – składana przez Ciebie do Sprzedawcy oferta, będąca Twoim oświadczeniem woli zawarcia Umowy Sprzedaży. Zamówienie powinno określać co najmniej jeden Produkt, którego umowa ma dotyczyć oraz pozostałe niezbędne dane wskazane na etapie jego składania.

III. WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Możesz korzystać z Sklepu Internetowego pod warunkiem, że jesteś osobą fizyczną, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, lub osobą prawną, lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, ale mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. W przypadku, gdy posiadasz jedynie ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w celu korzystania z Naszego Sklepu Internetowego, powinieneś uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie umowy o świadczenie usług oraz Umowy Sprzedaży i przedstawić nam tą zgodę, jeżeli zostaniesz o to poproszony. Umowy Sprzedaży zawierane w ramach Naszego Sklepu Internetowego mają charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego.
  2. Możesz korzystać z Naszego Sklepu Internetowego poprzez stronę sieci Web. Aby w pełni korzystać z Sklepu Internetowego, musisz spełnić następujące warunki techniczne: posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej oraz aktywny adres e-mail; (przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Google Chrome, Safari.

III. KONTO I REJESTRACJA W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. W celu łatwiejszego korzystania z https://levano.pl, Klient może dokonać rejestracji (założenie konta), poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego w https://levano.pl, podając swój adres e-mail i hasło, imię, nazwisko, adres oraz numer telefonu komórkowego. Utworzenie i korzystanie z konta jest bezpłatne, a Klient nie jest zobowiązany do żadnych świadczeń, z wyjątkiem podania danych, o których mowa powyżej. Do dokonania zakupu nie jest jednak wymagane założenie konta przez Klienta.
  2. W wyniku prawidłowo dokonanej rejestracji Klient otrzymuje dostęp do utworzonego dla niego konta, z którego może korzystać w ramach https://levano.pl, po podaniu zgłoszonego podczas rejestracji adresu e-mail oraz hasła (logowanie). Na wskazany przez Ciebie w formularzu rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość, w której zostaniesz poproszony o potwierdzenie rejestracji Konta, a także zostanie wskazany sposób, w jaki możesz to zrobić.
  3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia konta jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z chwilą otrzymania przez Klienta dostępu do utworzonego dla niego konta.
  4. Konto zawiera dane Klienta podane przez niego w formularzu rejestracyjnym oraz historię jego zakupów w ramach https://levano.pl. W przypadku jakichkolwiek zmian danych umieszczonych w koncie, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich zaktualizowania. Klient odpowiada za wskazywanie danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych bądź brak stosownych aktualizacji swoich danych.
  5. Klientowi nie wolno udostępniać innym osobom możliwości korzystania z konta, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. Klient zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować https://levano.pl jeśli dane dostępowe do Konta zostały przejęte przez osoby trzecie i wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.
  6. Klienci, którzy nie posiadają zarejestrowanego konta podczas dokonywania zakupów będą zobowiązani do podania adresu dostawy, tj. imienia i nazwiska odbiorcy, adresu dostawy – w celu wykonania umowy sprzedaży oraz adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu komórkowego – w celu kontaktu w sprawie wykonania dostawy.
  7. W przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca może rozwiązać umowę z Klientem bądź zawiesić jej wykonywanie w ramach określonego Konta. W szczególności dotyczy to sytuacji, w której Klient pobrał lub wykorzystał w jakimkolwiek zakresie dostępne w ramach https://levano.pl materiały bez zgody Sprzedawcy.
  8. Konto prowadzone jest na rzecz Klienta przez czas nieokreślony. Klient może w każdym czasie żądać zaprzestania prowadzenia dla niego konta poprzez oświadczenie złożone Sprzedawcy.
  9. Prowadzenie i utrzymanie Konta w Sklepie Internetowym jest usługą bezpłatną.

V. ZAKUPY

  1. Klient dokonuje wyboru Produktów poprzez dodanie wybranych Produktów do (wirtualnego) Koszyka. Umieszczenie Produktów w koszyku nie wiąże się z ich rezerwacją. W przypadku wyczerpania ilości dostępnych Produktów przed zatwierdzeniem Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca zastrzega, że Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
  2. Zamówienia mogą być składane za pomocą Naszego Sklepu Internetowego z wykorzystaniem Formularza zamówienia (bez rejestracji) lub przy pomocy Konta Użytkownika. Zamówienia mogą być również składane przez Klienta stacjonarnie w Salonie znajdującym się przy al. Wojska Polskiego 63 w Częstochowie.
  3. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej oraz za pośrednictwem poczty e-mail. Ta forma dopuszczalna jest wyłącznie w szczególnych przypadkach, np. zamówień publicznych z odroczoną płatnością.
  4. Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki, w której określa sposób dostawy produktów i płatności za nie.
  5. Następnie Klient klika przycisk “Przejdź do zamówienia”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych Produktów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę. Ponadto Klient zobowiązany jest do wskazania danych odbiorcy oraz ewentualnie danych dotyczących prowadzonej działalności gospodarczej.
  6. Klient, w celu dokonania zamówienia, jest zobowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
  7. Po dokonaniu wyboru Produktów, a przed dokonaniem wyboru formy płatności, Klient zobowiązany jest do wskazania pełnego i prawidłowego adresu do wysyłki oraz numeru telefonu, który do czasu dostawy nie powinien ulec zmianie. Zmiana adresu dostawy możliwa jest tylko w nadzwyczajnych okolicznościach, nie później jednak niż do momentu rejestracji paczki w systemie kuriera, a nie jej nadaniu. W przypadku późniejszej zmiany adresu Klient zapłaci za przekierowanie paczki zgodnie z cennikiem wybranego kuriera.
  8. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta oraz wyborze metody płatności, Klient otrzymuje od Sprzedawcy drogą poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia Zamówienia. Gdy Zamówienie zostanie przyjęte przez Sprzedawcę Klient otrzymuje stosowną wiadomość. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. W przypadku, gdy tylko część Zamówienia została potwierdzona, wówczas dochodzi do zawarcia umowy tylko, co do potwierdzonych Produktów.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku, gdy dane teleadresowe Klienta są niezgodne z prawdą.

VI. TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Klient ma możliwość zapoznania się z dostępnymi w Sklepie Internetowym, na moment zawarcia Umowy Sprzedaży, sposobami płatności za Produkty, przechodząc do zakładki w Naszym Sklepie Internetowym określającej metody płatności oraz bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia.
  2. Nasz Sklep Internetowy udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:
  • przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata),
  • za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności (przedpłata),
  • za pobraniem, przy odbiorze Zamówionego Produktu.
  1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z Twoim wyborem za pośrednictwem upoważnionych do tego serwisów.
  2. Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie 2 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia. Gdy płatność za Produkt nie zostanie dokonana w terminie 2 dni roboczych, Zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży. Nie dotyczy to zamówień publicznych, co do których uzgodniono formę płatności w postaci przelewu z mechanizmem odroczonej płatności.
  3. Płatności dokonywane są przez Klienta na podany numer konta bądź z wykorzystaniem metod płatności elektronicznych udostępnionych przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Sprzedawca, dla wygody Klientów, zawarł umowę, tj. PayU, Blik, a także za pobraniem u kuriera przy odbiorze Zamówionego Produktu.
  4. W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem kart płatniczych z funkcją płatności internetowych lub przelewów bankowych Klient zostaje przekierowany do strony internetowej umożliwiającej dokonanie elektronicznej płatności np. strony logowania banku Klienta lub Centrum Autoryzacji Kart. Gdy płatność za Produkt nie zostanie dokonana w terminie 2 dni roboczych, Zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży.
  5. Cena Produktu podana w opisie Produktu obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa. Cena nie obejmuje kosztów transportu i dostawy Produktów, których wysokość wskazywana jest odrębnie.
  6. W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry i ją uiścił, brak odbioru Produktu w wyznaczonym terminie i nieodebranie Produktu w terminie dodatkowym, stanowi warunek rozwiązujący Umowę Sprzedaży – w takiej sytuacji Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną płatność niezwłocznie po otrzymaniu Produktu z powrotem, nie później jednak niż w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy. Powyższe nie dotyczy jednak Produktów nieprefabrykowanych wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Klienta.
  7. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Sprzedawca dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Klient dokonał płatności lub przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.

VII. SPOSOBY I KOSZTY DOSTAWY

  1. Dostawa Produktów, które można kupić w Naszym Sklepie Internetowym wykonywana jest na terytorium Polski.
  2. Dostawa Produktu jest odpłatna.
  3. Standardowo czas realizacji zamówienia wynosi 3 dni robocze od momentu wpływu środków na konto bankowe Sprzedawcy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym z uwagi na dużą ilość zamówień, czas realizacji zamówienia może wydłużyć się do 14 dni roboczych, o czym Klient zostanie poinformowany niezwłocznie.
  4. Miejscem spełnienia świadczenia z Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę jest miejsce, w którym Produkt zostanie odebrany (a w razie wątpliwości miejsce, w którym Produkt powinien zostać odebrany według wskazania Klienta).
  5. Dostawy Produktów dokonywane są przez wyspecjalizowanych przewoźników – firmy kurierskie: DPD, DHL, UPS, InPost.
  6. Możliwy jest odbiór osobisty Zamówionego Produktu w Magazynie znajdującym się przy ul. Głównej 142 w Częstochowie. Odbiór osobisty możliwy jest do godz. 14.00. Jeśli zamówienie zostało złożone w dniu roboczym do godz. 11.00, odbiór osobisty możliwy jest w tym samym dniu roboczym, natomiast odbiór zamówień złożonych w dniu roboczym po godz.11.00 możliwy jest w następnym dniu roboczym, do godz. 14.00.
  7. Klient zobowiązany jest dokonać sprawdzenia stanu Produktu bądź gdy jest to utrudnione, stanu przesyłki (opakowania) niezwłocznie po dostarczeniu przesyłki. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń mogących powstać w transporcie Klient powinien sporządzić odpowiedni protokół szkody oraz niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę.
  8. Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie Produktu z przyczyn leżących po stronie Klienta – np. w związku ze wskazaniem nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy uniemożliwiającego dostarczenie przesyłki. W takiej sytuacji Sprzedawca zawiadomi Klienta o nieudanej próbie dostarczenia Produktu.

VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Zgodnie Ustawą o Prawach Konsumenta, Klient będący konsumentem lub będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o której mowa w art. 7aa ww. ustawy o prawach konsumenta – który zawarł umowę na odległość może w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania Produktu odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na Naszej Stronie Internetowej, zarówno drogą pocztową na adres: Główna 142, 42-280 Częstochowa, jak i na adres e-mail: biuro@levano.pl
  3. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu wskazanego w pkt. 1 powyżej.
  4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową (na adres podany przy składaniu zamówienia) przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia, Konsument zakupił więcej niż jeden Produkt, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych przez Konsumenta Produktów, z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy Produkt sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa uważana jest za niezawartą w stosunku do Produktu (kompletu, zestawu lub pakietu), od którego zakupu Konsument odstąpił. Zwrot Produktu na adres Sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
  7. Konsument ponosi wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  8. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
  9. Istnieją przypadki, w których prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Konsumentowi nie przysługuje i te przypadki zostały określone w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta. W szczególności prawo to nie przysługuje w stosunku do umowy:
    a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta;
    b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    c) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi przedmiotami;
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania etykiet. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

Pobierz formularz odstąpienia od umowy

IX. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca jest zobowiązany wydać Konsumentowi Produkt zgodny z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 Ustawy o Prawach Konsumenta. W przypadku stwierdzenia braku jego zgodności z umową Konsument ma prawo złożyć reklamacje do Sprzedawcy, w sposób określony w tym rozdziale.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od wydania Produktu Konsumentowi.
  3. Reklamację można złożyć na adres e-mail reklamcje@eko-light.com lub listem poleconym na adres Sprzedawcy.
  4. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, opisanie transakcji, której reklamacja dotyczy lub innych okoliczności uzasadniających reklamację, a także konkretne żądanie Konsumenta związane ze składaną reklamacją. W przypadku, jeśli reklamacja dotyczy Produktu wraz ze złożeniem reklamacji należy złożyć Produkt, podlegający reklamacji oraz dowód zakupu Produktu u Sprzedawcy.
  5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedawca zwraca się do Konsumenta składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  6. Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Konsument otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w sposób zgodny ze swoim życzeniem (np. drogą korespondencji elektronicznej, na adres podany przez niego w drodze rejestracji bądź pisemnie).
  7. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
  8. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
  9. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
  10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
  11. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  12. Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. W tym celu Konsument wybiera jedną z zaproponowanych przez Sprzedawcę i najdogodniejszą dla Konsumenta opcję odbioru reklamowanego Produktu, np. za pośrednictwem kuriera.
  13. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
  14. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta;
  • Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
  • brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
  • brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
    1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
    2. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest
    3. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych                Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
    4. W razie odstąpienia od umowy, Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
    5. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    6. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
    7. Reklamacji nie podlegają wady powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania Produktu.
    8. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
    9. może skierować sprawę do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy inspekcji handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu;
    10. może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia                             zaistniałego sporu;
    11. może skorzystać z bezpłatnej pomocy w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
    12. Klient niebędący Konsumentem może skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, na zasadach określonych w art. 556 i n. Kodeksu
    13. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta niebędącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
    14. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch (2) lat od dnia wydania Produktu Klientowi niebędącemu Konsumentem.
    15. Klient niebędący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

X. UMOWY ZAWIERANE Z PRZEDSIĘBIORCAMI

  1. Postanowienia niniejszego rozdziału (X) mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami dokonującymi zamówienia w celach zawodowych.
  2. Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
  3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta będącego przedsiębiorcą przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
  4. Przedsiębiorca jest zobowiązany zbadać przesyłkę dostarczaną mu za pośrednictwem przewoźnika w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia produktu, obowiązany jest dochować wszelkich czynności zmierzających do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  5. Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Prawem właściwym jest prawo polskie.

XI. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

  1. Konsumentowi przysługuje prawo do skorzystania z polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  2. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Informacje dotyczące możliwych form rozwiązywania sporów znajdują się na wskazanych poniżej stronach internetowych:

a)https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
b)https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/consumers-dispute-resolution/out-of-court-procedures/index_pl.htm

  1. Dodatkowo pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  2. Powyższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią naszego zobowiązania do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 18.04.2024 r.
  2. Mamy prawo dokonać zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
  3. zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w zawieranej umowie lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
  4. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie;
  5. zmiana zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie dotychczasowych funkcji lub usług objętych Regulaminem.
  6. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
  7. Zabronione jest wykorzystywanie przez Klientów elementów graficznych (w tym logo Levano), układu i kompozycji strony internetowej, elementów graficznych, zdjęć produktów, opisów produktów, a także innych praw własności intelektualnej, bez wyraźnej, uprzedniej i pisemnej zgody Sprzedawcy.
  8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  9. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla konsumenta.

XIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EKO-LIGHT TEAM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, ul. Główna 142, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001000227, posiadająca nr REGON: 241466051; NIP: 9492133319.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych usług elektronicznych, zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej na Naszej Stronie Internetowej.

Koszyk0

Koszyk